Toyota ponownie najcenniejszą marką motoryzacyjną na świecie
Jak podkreślają analitycy firmy Interbrand, za sukcesem Toyoty stoi zdywersyfikowana globalnie gama modelowa, a także ofensywa w rozwoju samochodów z napędami ekologicznymi, które pomagają obniżyć emisje CO2.
Toyota światowym liderem
Od 5 lat Toyota jest największym producentem samochodów na świecie. Tylko w 2024 roku koncern sprzedał ponad 10,8 mln samochodów marki Toyota, Lexus, Daihatsu oraz Hino. Ponad 10 mln sprzedanych aut Toyoty potwierdza jej globalną siłę. To 15. rok z rzędu, gdy jest to najpopularniejsza marka na świecie.
Toyota od lat jest też w ścisłej czołówce najbardziej innowacyjnych firm motoryzacyjnych. Tylko w 2024 roku na prace badawczo-rozwojowe koncern przeznaczył 1,3 bln jenów. Toyota - jako jedyna marka – rozwija wszystkie technologie nisko- i bezemisyjnych napędów, w tym napęd wodorowy, dostosowując ofertę do warunków i potrzeb na poszczególnych rynkach. Marka osiąga też sukcesy w motorsporcie, m.in. w prestiżowych cyklach WRC, WEC i W2RC. To właśnie tam testowane są rozwiązania, które potem trafiają do samochodów produkcyjnych.
Wszystkie te działania przekładają się na wysoką sprzedaż oraz przyspieszanie tempa dekarbonizacji. Klientom na całym świecie dostarczono już ponad 30 mln zelektryfikowanych aut.
Pełny ranking wartości marek firmy Interbrand jest dostępny na: https://interbrand.com/best-global-brands/
Najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne wg raportu Best Global Brands 2025 firmy Interbrand
Miejsce w Top 100 | Marka | Wartość marki (mld USD) |
6 | Toyota | 74,2 |
10 | Mercedes-Benz | 50,1 |
14 | BMW | 46,8 |
25 | Tesla | 29,5 |
29 | Honda | 24,8 |
30 | Hyundai | 24,6 |
52 | Audi | 15,4 |
54 | Ferrari | 15,4 |
56 | Volkswagen | 15,0 |
57 | Porsche | 15,0 |
82 | Nissan | 9,4 |
89 | KIA | 8,5 |
90 | BYD | 8,1 |
97 | Range Rover | 7,2 |
Najbardziej wartościowe marki na świecie wg raportu Best Global Brands 2025 firmy Interbrand
Miejsce |
Marka |
Sektor |
Wartość marki (mld USD) |
1 |
Apple |
Technologie |
470,9 |
2 |
Microsoft |
Technologie |
388,5 |
3 |
Amazon |
Sprzedaż |
319,9 |
4 |
Technologie |
317,1 |
|
5 |
Samsung |
Technologie |
90,5 |
6 |
Toyota |
Motoryzacja |
74,2 |
7 |
Coca-Cola |
Napoje |
60,1 |
8 |
Technologie |
57,3 |
|
9 |
McDonald’s |
Spożywczy |
53,0 |
10 |
Mercedes |
Motoryzacja |
50,1 |